Hedendaags maar tijdloos
Ontworpen om in te groeien
Bonnie & The Gang is een jong Belgisch merk, dat een duurzaam verhaal wil vertellen en mode weer wil laten ademen. Het bestaat uit stukken van hoge kwaliteit die gemakkelijk te dragen zijn, hedendaags maar tijdloos, en ontworpen om in te groeien.
Bonnie & The Gang streeft ernaar bewuste keuzes te maken bij het samenstellen van de collectie en het selecteren van materialen met respect voor alle mensen die betrokken zijn bij het proces. Productiehoeveelheden worden zorgvuldig bepaald, wat resulteert in exclusiviteit in plaats van overstock. De producten zijn gemaakt van organische, gerecycleerde GOTS of Oeko-Tex gecertificeerde materialen. Ontworpen in België, vervaardigd in Portugal.
Bonnie & The Gang is verkrijgbaar in geselecteerde winkels wereldwijd met een assortiment van zorgvuldig uitgekozen artikelen voor de kleintjes van pasgeboren tot 10 jaar oud.
Van Modeacedemie naar eigen label
Gebaseerd op een kleine onruststoker
Ine, moeder van Coco en Silas, is trotse eigenaar van Bonnie & The Gang. Als grafisch- en modeontwerpster heeft ze zich altijd al aangetrokken gevoeld tot kindermode en lifestyle. Na enkele jaren als grafisch ontwerper gewerkt te hebben, studeerde ze in 2013 af aan de modeacademie van het SASK Sint-Niklaas met een kinderkleding collectie. Haar label Ine de Haes werd kort daarna gelanceerd. Ze ontwierp verschillende seizoenen collecties voor kids van 4 tot 16 jaar, wat later uitgroeide tot dit nieuwe concept; Bonnie & The Gang.
Bijna twee jaar geleden lanceerde ze dit nieuwe label van baby- en kinderkleding, geïnspireerd door haar eerste kleine onruststoker Coco. Ze ontwierp op aanvraag, maar de groei van aantal bestellingen ging snel en besloot om samen te gaan werken met een kleine fabriek in Portugal.
Items die ontworpen zijn om meer dan één seizoen te koesteren
Bewust consumeren is belangrijker dan ooit
Omdat Bonnie de verspilling van goede en comfortabele kleding wil vermijden, maakt ze items die ontworpen zijn om meer dan één seizoen te koesteren.
Er is een groeiend bewustzijn – bewust consumeren is belangrijker dan ooit. Dus petje af dat je meegaat met de enige modetrend die enige werkelijke betekenis heeft. Je verkiest kwaliteit boven kwantiteit, door bij te dragen aan een nieuwe en betere levensstijl.
Een natuurlijke stroom van creatie en inspiratie
Een doorlopend concept dat langer meegaat dan de trends
Transseasonal fashion
De tijdloze collectie past in een doorlopend concept dat langer meegaat dan de seizoensgebonden trends. Ze vermijdt het vervangen of weggooien van kleding van goede kwaliteit tegen discountprijzen twee (of zelfs meer) keer per jaar. De collectie zal altijd veranderen en evolueren. Er zullen stukken worden toegevoegd of vervangen, andere stoffen of kleuren sets om een frisse look te houden. Niet alleen per seizoen, maar door een natuurlijke stroom van creatie en inspiratie.
Slow fashion
Bonnie & The Gang streeft ernaar bewuste keuzes te maken bij het samenstellen van de collectie, het selecteren van materialen, en haar medewerkers. Productiehoeveelheden worden weloverwogen bepaald, wat resulteert in exclusiviteit in plaats van overstock.
We zijn allemaal op de hoogte van de diepere problemen die overconsumptie in de mode heeft veroorzaakt. Niet alleen zijn de vuilnisbelten tot de rand gevuld met textiel en giftige materialen van goedkope kleurstoffen, maar kledingfabrieken maken zich ook schuldig aan arbeidsmisbruik over de hele wereld om aan de vraag te kunnen blijven voldoen.
Een van de belangrijkste regels die Bonnie & The Gang hanteert is dat ze niet meedoet aan de einde-seizoens-uitverkoop. Ze vindt oprecht dat mode niet wegwerpbaar moet zijn. Haar tijdloze collectie past in een continu concept dat langer meegaat dan seizoenstrends. Ze voorkomt dat ze twee (of zelfs meer) keer per jaar kleding van goede kwaliteit tegen discountprijzen moet vervangen of weggooien.
Bonnie & The Gang heeft de traditionele polyzakjes vervangen door composteerbare en in wateroplosbare zakjes, en de overzeese zendingen worden koolstofneutraal gemaakt via het GoGreen compensatieprogramma van DHL. Ze werkt met een kleine Portugese fabriek die ook haar organisch materiaal dichtbij huis betrekt.
De items zijn ontworpen om in te groeien. Ze neemt de tijd om voor goede kwaliteit in te kopen, zodat ze een tweede leven kunnen krijgen.
Bonnie & The Gang is een klein en jong merk, maar de verantwoordelijkheid ligt bij ieder van ons.”
Ine de Haes, eigenaresse Bonnie & The Gang